2009-09-10

Iakttar världen...

Jag sitter på "min" parkbänk igen... nästan varje dag... den som ofta är mitt sällskap... iakttar och granskar världen som rör sig framför mina trötta ögon...

Människor i en strid ström... män, kvinnor... olika kläder, olika stil... alla färdas de fram och tillbaka... från kontoren, till lunchen och tillbaka... några pratar och skrattar... andra bara går...

Mina ögon ser på... tar in känslan och tolkar bilden... försöker se bakom fasaden, bakom allt det yttre som kan förvilla... funderar över deras liv, hur det ser ut, vad de gör, hur de lever...

Strömmen av människor avtar... snart har alla gått in, nått sina destinationer och mål... och jag sitter ensam kvar på "min" bänk... en avbytarbänk för livet...

Jag tänder ännu en cigarett... minskar min livslängd med ytterligare 11 minuter... jag har ingen brådska tillbaka... jag sitter en stund till i solens ljus... när jag nu kan...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-iPhone

3 kommentarer:

Isprinsessan sa...

Hoppas att solens ljus kan ge dig lite inre värme. Om inte så skickar jag en smula värme till dig.

Ljus och hopp
a.

Borthy sa...

Hoppas så mycket att du snart förmår välja livet. Jag vet det är en strid.
Kämpa varje dag att deltaga i stället för att betrakta.
Hoppas så mycket att du snart blir bara lycklig och lätt i sinnet. Kram

Hon sa...

hon är imponerad.