2008-07-30

Vardaglighet...

Visst är det konstigt... hur snabbt och lätt man är tillbaka i vardaglighetens hjulspår... tredje arbetsdagen på mitt nya uppdag... och jag vill redan helst av allt bara slippa vakna på morgonen... gömma mig under täcket i min egen lilla mörka värld...

Jag kom just på det... att jag nog inte skrev om det INNAN min lilla ledighet... att intervjun jag skulle på gick bra... och att jag fick ett nytt uppdrag ute hos en kund...

Kanske lite tidigt... att redan nu bedömma hur det är (eller kommer bli)... men det är väldigt tydligt... att det här handlar om ett statligt verk... en myndighet som de flesta av oss, årligen, har en "relation" till... och man kan nog lugnt säga... att det ibland verkar som om tiden stått still här ;-)

Men, men... det är ju något att göra på dagarna... något att bryta de allra mest destruktiva tankarna med... och jag ska nog ge det några veckor till... innan jag bestämmer mig... för om jag vill fullfölja det här uppdraget eller inte...

Att vara helt sysslolös... som de senaste månaderna... sedan förra uppdraget... är ju knappast något att sträva efter heller... även om det fanns en del fördelar med det också...

Jag satt ute på altanen en bra stund i går kväll... sorterade bland tankarna... funderade och reflekterade... varvade ner efter dagen och njöt av att det faktiskt var lite svalare i går kväll...

Till slut kom dock tröttheten smygande... jag kröp i stället ner i sängen... och det tog nog inte särskilt många minuter... innan jag försvunnit in i drömmarnas land... mycket sannolikt med en stor "motorsåg" i handen...

Sitter just nu och stirrar ut genom fönstret här på jobbet... ser hur mina nya kollegor anländer till sina arbetsplatser och uppgifter... och jag försöker se framåt... till en vardaglig onsdag... i slutet av juli... år 2008...

Snart är augusti här... den sista sommarmånaden... och sedan börjar hösten... inte precis den årstid jag ser fram emot...

//Tierra


Foto: Tierra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen.
Har kollat din blogg lite mera noggrant nu när jag har lite tid. Måste bara säga att du tar så fantastiskt fina bilder.
Önskar så att jag var lika duktig fotograf.

Allt gott - Ywonne

Anonym sa...

Har varit här å kollat lite i sommarvärmen.. Bamse Kram på Dig - Jessica

Gisan sa...

Efter all värme som varit och är just nu känns hösten, åtminstone den tidiga delen, som lockande. Orken försvinner totalt i värmen för mig. Kramar...