2008-07-29

Resumé - semester 2008

Stockholm -> Kolmården -> Borensberg -> Nässjö -> Sävsjö -> Kalmar -> Söderköping -> Stockholm = 5 dagar på vift...

Utöver det... en välbehövlig rensning och tömning av vinden... flera loppmarknadsbesök... med nya fynd att samla...

3 veckor av ledighet är avklarade... nya utmaningar väntar... de gamla lika så... bara att kavla upp ärmarna och sätta igång...

Och så... kommer här några väl valda bilder förstås... och det är alltid lika svårt att begränsa antalet... så... here we go !




















Det var nog allt för nu... måste väl åtminstone försöka se ut som om jag arbetar lite... nu när jag sitter ute på ett nytt uppdrag ;-)

Ha en bra dag i solens varma sken !

//Tierra


Foto: Tierra

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Är en nytillkommen läsare till din blogg och blev så glad att du varit i Sävsjö. Jag bor nämligen här och jobbar med information och marknadsföring i kommunen. Hoppas du hade det trevligt vid ditt besök.

Soliga hälsningar Ywonne

Anonym sa...

Hallå Tierra. Gott att höra att du låter nöjd med semestern och förefaller ha samlat nya krafter till nya storverk i livet... ja, "storverk och storverk" - i detta mysterium som kallas livet är det inte storverken som räknas utan snarare konsten att kunna lösa och ta itu med alla de där miljoner småsakerna vi möts av. Storverk kan göras i avsikt att synas - dock uträttas otroligt många "storverk" för mänskligheten i det tysta - såna storverk gillar jag personligen bäst.
Vad kul att du varit i Sävsjö och att få se lite bilder - det värmer mig. Hade jag vetat det kunde vi ju tagit en fika och snackat lite om livet, "storverken" och annat.

Ett par av bilderna tror jag tilltalar Ywonne ovan, som jag jobbar med dagligen och som bl a är en "bildmänniska" i sitt jobb, men även en mycket, mycket trevlig och skön människa med ett av de varmaste hjärtan jag vet..

HA DE GOTT hälsar vännen Socrate

Anonym sa...

Hej vännen!

Så fina bilder. Speciellt på tigrarna. Mysiga jue.

Medans du sitter och jobbar... eller vad du än gör ;) så försöker jag leta arbete själv. Dåligt med sånt dock.

Kram i solen

Thomas sa...

Ywonne: Tack för ditt besök i min lilla blogg... jo, jag tyckte det var både roligt och trevlig att besöka Sävsjö för första gången :-)

Som både du och Socrate sett blev det några bilder tagna och några till ligger kvar på hårddisken i datorn.

OM det är någon bild som skulle vara intressant att använda för er så har Socrate min mailadress ;-)

Socrate: Tack för dina ord ! Visst har batterierna laddats upp en aning... och om jag får som JAG vill... så kan det nog ske storverk framöver ;-)

Hade VERKLIGEN varit kanonkul att ses & ta en fika... men jag visste tyvärr inte om att vi skulle hamna i Sävsjö förren i sista stund... och då var datorn alldeles för långt borta... men en vacker dag så :-)

Ha en bra dag bägge två !!

//Tierra

Anonym sa...

Har mejlat Socrates nu för jag är förstås nyfiken på dina övriga Sävsjöbilder.

Önskar dig också en bra dag!

Ywonne

Anonym sa...

Hej! varit här och läst! Kram

Anonym sa...

Heeej! Vad häftigt att du har passerat genom Sävsjö o Nässjö! Tänk om vi sågs utan att veta det.... säger som Socrate nästa gång får du höra av dig så får vi fixa till en blogg-träffs-fika!
kram kram

Anonym sa...

Hej! Jag hittade hit via Socrates blogg, och nu har jag suttit och njutit av dina bilder. Vilka vackra bilder, och vad snyggt det är med den svarta bakgrunden. Bilderna kommer verkligen till sin rätt.