2009-10-27

Höststämning...



Vintertiden är tillbaka... eller kanske rättare sagt "normaltid", det är ju faktisk så det heter... sommartid var ju ett påfund som först provades år 1916, men som upphörde redan efter det första året p.g.a. alltför stora protester av bönderna...

1980 var det dock dags igen... och sedan dess har Sverige, liksom många andra länder, infört sommartid permanent... och inom Europa är det bara Island som valt att låta bli...

Oavsett vad vi nu har för "sorts" tid... det är ändå mest bara blött, trist och mörkt... vilket i sin tur gjorde att jag i fredags såg till att hämta ut en ny, större laddning med mediciner...

Dessutom har jag begärt ännu ett besök på Vårdcentralen men tvingades (inte helt oväntat) konstatera att "min" läkare... hon som är/var väl insatt i förra höstens och vinterns olika "små händelser"... naturligtvis har slutat...

Kanske inte riktigt tillbaka på ruta 1... några steg har jag tagit och fler ska det bli... medicinerna & läkarbesök är två viktiga punkter på listan... som jag nu kan stryka...

Nu ska jag nog gå ut och sopa bort lite av alla löven på "min bänk"... den där jag ofta samlar tankar och känslor... i sällskap av en pappersmugg med kaffe... samt reducerar min livslängd med 11 minuter (ja, jag vet att jag inte borde röka så mycket)...

Hmmmm... blev ju ett ganska "vanligt" inlägg idag... hur kan det komma sig... jaja, det lär väl inte vara så länge...


//Tierra

Foto: Tierra-on-the-iPhone

Inga kommentarer: