2009-06-20

Tack för Spotify...

Ömsom sol, ömsom regn och åska... TV:n visar bara repriser på allt som vanligt, samma visa varje år... och jag tackar ödmjukast för att Spotify numera finns i min dator...

Sätter på mig hörlurarna och stänger ute ljudet av regndropparna som trummar mot fönsterblecket... och sen sitter jag där, innanför en vägg av toner... allt medan sommarkvällen glider förbi...

Jag dricker ur en ljummen flaska öl... och till melodiernas slingor mot mina trumhinnor... svävar jag bort mot natten... sömnlös och med en stor värkande klump i magen...

Midsommarnätter... en sol som nästan inte går ner... lika envist uppe på himlen, lika envist som sömnlösheten vrider sin spiral innanför mitt skal... mot morgondagens gryning...

"Trying to find a meaning with this stupid life..."

//Tierra

1 kommentar:

Socrate sa...

Håller med dej angående Spotify.
Använder den sen en tid och snacka om att den är snabb! Sonen har rekommenderat den i säkert ett halvår men man har ju viss tröghet...kan vara den ofattbart höga åldern...fyller faktiskt 50 nästa gång.
Nåväl, Spotify gillar jag och en kompis jag rekommenderade det till har fastnat totalt. Klurig idé är det och jag som hela mitt liv velat "äga" musiken jag spelar, har släppt den tanken, för det finns ju så himla bra alternativ idag. Speciellt för oss som inte tycker att det är helt juste att ladda ner olagligt.

vännen Soc!