2009-01-07

Bara sängläge...

Det nya året är inlett... och man måste väl börja vänja hjärnan och fingrarna med att skriva 2009... ett nytt år... och samtidigt ett tomt, vitt blad i livets stora bok...

Och det började väl sisådär... med sängläge, hosta, ca. 39-40 graders feber, halsont och utmattande förkylning... allt från Nyårsdagens tidiga morgon... och fram till i går... då jag nu ÄNTLIGEN lyckades ta mig ur sängen och ut till den kalla vinterkylan en liten, liten stund...

Kanske tog allt som hänt under hösten... till slut ut sin rätt... och den senaste veckan har mest passerat som i ett töcken... den ena minuten frusen... nästa genomsvettig och varm... och en värkande, svullen hals och täppt näsa... helt utslagen...

Detta är väl inte något speciellt uppmuntrande första inlägg detta år i bloggen... men det får om inte annat bli ett litet livstecken... nu är vardagen och därmed arbetet tillbaka igen...

Nytt år... en ny start på mycket... ja, det är nog så jag verkligen vill och försöker se det... och den resan kommer ni att kunna läsa mer om... det är jag ganska säker på ;-)


//Tierra

Foto: Tierra

4 kommentarer:

Gisan sa...

Jag önskar dig ett ljust och fint år! Kramar...

Anonym sa...

God fortsättning på dig! Och lycka till med tillfrisknandet! Jag har själv alldeles nyss piggnat till efter liknande förkylning. Det var en pärs, men nu verkar det vara över
:-)

Anonym sa...

Oops, influensan? Krya på dig!

Anonym sa...

Vad går upp mot en rejäl influensa! Usch din stackare! Men det är nog så att kroppen tagit mycket stryk och blir lätt mottaglig för alla möjliga saker. Krya nu på dig ordentligt!!!!
kram