2006-09-16

Lördagsblogg...

Jaha, lördag... fick sova lite längre idag... vilket kanske var bra eftersom jag inte kom i säng förrän strax efter halv 2 i natt... tänk att tiden bara rusar iväg när man sitter framför datorskärmens flimmer...

Det såg väldigt tomt och ödsligt ut i kylskåpet när jag till slut gick upp för att få något i mig till lunch... ja, frukosttiden missade jag bred marginal ;-)

Okey, bara att duscha, klä på sig och ge sig av till närmaste affär, för utan bl.a. mjölk & bröd hemma så blir det lätt lite "grinigt"... tror ni vet hur jag menar...

Tog en sväng bort till Willys i Rissne, där det var ganska lite folk denna lördag... kanske mycket tack vare det soliga & fina vädret här i Stockholm... eller var det bara för att det är "mitt-i-månaden"... och folk inte har så mycket pengar kvar att storhandla för... innan barnbidraget eller lönen kommer.

Hur som helst, jag fyllde min varuvagn med mjölk & bröd och medans jag gick runt där bland hyllorna och tittade efter några småsaker... så kom jag på mig själv med att studera de andra människorna som var där i samma ärende som jag...

Det var barnfamiljer med både 3 och 4 barn, det var äldre par... det var killar och tjejer... det var svenskar och invandrare... ja, verkligen ett genomsnitt av den svenska befolkningen.

Tänk ändå vad mycket mat och sånt vi handlar på sådana där ställen varje vecka, varje månad... år efter år...

Hur många ton mat har vi inte burit hem under åren... och bara en sån sak som MJÖLK... hur många liter skulle det bli om man tog och summerade allt man köpt ?

Lite kul också att studera folk så där, lite i smyg... vad de köper, vad gör de när ungarna gallskriker och bara vill ha glass... o.s.v.

Ja, mycket kan man fundera över och se när man går runt med sin varuvagn... jag insåg dock till slut att det nog var bäst att gå till kassan... betala, åka hem... och äntligen få i mig den där lunchen jag ville ha från början.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

Inga kommentarer: