2009-10-01

Ovanligt frusen...

En ny och varmare jacka... blev ett måste idag... den 1:a oktober då marken var alldeles vit av frost i morse när jag tog de första stegen strax efter 6...

Mina sista pengar av lönen... investerades därför under ett besök på Stadium i Kista Centrum... och jag kan som vanligt... inte upphöra att förvånas över hur många människor som är ute och handlar en vanlig torsdagsförmiddag...

Det är nog många arbetsgivare... som förlorar massor av arbetstid... när de har kontor & arbetsplatser nära ett stort köpcentrum ;-)

Nåja, JAG var ju också där en stund... och det kanske är ett bra sätt att hålla sina anställda nöjda & glada... lite som en sorts "osynlig" personalförmån...

Själv är jag dock nöjd... om jag nu kommer slippa frysa...

Ibland... eller oftast... får man försöka vara glad för det lilla... mitt i allt annat, mycket större... och mer påtagligt...

//Tierra


Foto: www.stadium.se

1 kommentar:

Indriel sa...

En varm och go´jacka att svepa in sej i var en GOD idé min vän!
Nu blev Livet - och du - genast lite varmare...eller hur ?? = )